måndag 12 december 2011

Mycket att reta sig på

senaste tiden. Det som jag tycker är tydligast är en vridning i samhället mot att vi slutar bry oss om varandra. Exemplet jag skrev om på facebook för några dagar sedan är rätt talande:

En kille springer över spåren på Stockholms central vilket ju är oerhört korkat. Folk på perrongen börjar också säga det till varandra, hur korkat det är alltså. En dam är extra upprörd och säger: - Så dåligt, så dåligt. Jag funderar lite på orden hon väljer men står ändå och nickar, tror att hon menar att han är ett dåligt föredömme för de barn som står och väntar på sina tåg. Sen fortsätter dock damen med att säga: - Ja, för hade det hänt något så hade ju vårt tåg blivit inställt och då hade vi alla varit tvugna att bo på hotell i natt, så dåligt!!!

Katrin Zytomierskas människosyn orkar jag inte ens gå in på. Hennes lilla slav var inte nöjd med alla chips hon hade fått och blir därför anmäld till alla möjliga polisiära instanser i USA av den sårade Katrin. Hon är nu anmäld för dödshot pga att hon la ut en bild på sin barnflicka där det stod wanted dead or alive vilket ju är duktig overkill men ändå bra om det får henne att fundera ett tag på sitt beteende, men tillåt mig tvivla, överklassen (ny eller gammal) förnekar sig aldrig. Vi är alla jämlika, bara det att några är lite jämlikare än oss andra!

Inga kommentarer: