söndag 3 maj 2009

Har sedan i ons em suttit i omgångar

hos min gamla mormor som har haft ett rusande hjärta. Det har slagit över 120 slag i min i flera dygn.

Sen igår är läget stabilt och hon har tom fått tillbaka aptit och lite ork...........89 år som hon faktiskt är.

Well hela denna pärs har satt igång tusen tankar hos mig och jag är långt ifrån klar med dem men redan finns där en så stor saknad till min ljusa del av min barndom som faktiskt min mormor var en stor del av.

Sommrarna hos henne och morfar (så länge han nu fick hänga med) var helt enkelt fantastiska. Bekymmersfritt skulle jag vilja säga. Jag kände till gatorna i Ljungby bättre än i min egen hemstad Lomma, jag kände större närhet till mina morbröder än min egen pappa. Osv ....jag återkommer med andra tankar som bubblat upp de senaste tuffa dygnen........

Arbetets döttrar - I Salut you!!!!!!

1 kommentar:

Jenny sa...

Shit... jobbigt det där när de fina människornas tid tar slut. Njut av mormor så länge hon finns kvar.