lördag 28 mars 2009

igår var

vi på cirkus och jag måste säga att min kärlek och respekt för katter ökade ännu mer. De första numret på cirkusen var just med katter och det började bra med att den första katten vägrade att gå på lina.....totalvägrade även om linan eller tjocka repet var så stort så jag hade vågat gå på det :o)
Sen kom det lite andra katter som mot protest och med många mutor gjorde lite halvdana tricks. Sen kom stora finalen där en katt efter att ha gungat med sin matte sådär tre meter upp i luften skulle hoppa ner på en kudde som en gubbe höll i och nu överdriver jag inte....katten gjorde minst 10 ansatser att hoppa utan att göra det och det höll kanske på i fem min så att publiken verkligen tröttnade. tillslut hoppade den i alla fall men det visar att en katt gör fan inget den själv inte vill. När den skulle klättra upp på ett rep till gunga till exempel så stannade den förargligt halvvägs upp och "satt" där nån minut för att liksom markera att här bestämmer jag. Så himla coolt jämfört med hundarna som kom sen och bara gör allt de är tränade till. En hund hoppade tex ner från nästan lika hög höjd som katten utan att blinka vilket ju egentligen är idiotiskt för en hund hade inte klarat landningen som en katt.


GO KATTER säger jag ;o)

4 kommentarer:

jinxjagger sa...

Mjau.

Drumdrum sa...

Men herreguuuud!!!!!!

Roger Irve Malm sa...

Det beror ju inte direkt på katters intelligens. Hundar är och förblir intelligentare än katter. Omän flockdjur som följer sin eldare.

Drumdrum sa...

Visst Roger visst och du är en hund och jag är en katt!