måndag 2 mars 2009

Lite orolig för Mona effekten

Alltså....ju mer hon syns ju sämre siffror får de vilket ju borde vara tvärtom om man skall ha en chans. Missförstå mig inte nu för personligen gillar jag Mona och den comeback hon har gjort. Hon lät inte grågubbsossarna krossa henne utan hon knegade vidare och kom tillbaka med bravur. Men nu måste det börja hända något. Hon måste ta initiativet och komandot, då räcker det inte att mysa med Oldsberg i Skavlan utan nu måste hon samla massorna mot de orättvisor som ökar för varje dag i Reinfeldska landet. Hur kan arbetslösheten gå upp utan att det syns i Regeringspartiernas siffror?????? Inte för att jag skyller regeringen för finanskrisen men de har banne mig inte gjort så himla mycket för at motverka den och ändå minskar glappet i mätningarna
?!?!?! Tror tyvärr att det handlar om Reinfeldt vs. Mona och den matchen vinner inte hon just nu även om hon borde det om folk bara lyssnade ordentligt.

KoAK

2 kommentarer:

jinxjagger sa...

Alltså... Finns det ett samband mellan att ju mer Mona syns, desto sämre siffror? Eller är det kanske tvärtom så att hon bara syns pyttelite nu eftersom siffrorna närmar sig nivå usla? Hur kunde hon göra comeback? Är hon bara en lämplig syndabock som smickrad av uppmärksamheten, med grumligt omdöme och driven av revanschbegär tog på sig ett hopplöst uppdrag? Jag gillar Mona men tror inte hon fixar det utan redigt stöd. Sorgligt.

Drumdrum sa...

hmmmm är denna jinxjagger den jag tror.....spänningen är ooooooolidlig